מהי תפילת כל נדרי \\ הרב אריאל שחר

הרב אריאל שחר No Comments on מהי תפילת כל נדרי \\ הרב אריאל שחר

כיצד יום הכיפור פועל בנפשנו?

12:51
28.04.24
נתי שולמן No Comments on הגאון הרב אברהם יוסף בדברים נוקבים: "נשיאה בעול היא הדדית"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

כיצד אנו נעמדים לפני הקב"ה ומבקשים סליחה הלא גם בשנה שעברה האדם היה באותו מציאות וחזר לסורו ומדוע שעתה יקבל הקב"ה את תפילתו  ותשובתו?

ביום הכיפורים אנחנו רוצים להיות בריה חדשה כזאת שמתנתקת מכל הרצונות הכללים והמיתוסים שבנינו לעצמנו, אלו שנבנו להם מכח ההרגל וגרמו לנו שהעבירות נעשו כהיתר לאחר ששנינו בהם שוב ושוב.

למעשה זו היא מצוות התשובה אנו מנסים להוכיח כי מעשי העבירות הם רצון חיצוני של היצר הרע שפיתה ושכנע אותנו לעשות מעשים שאינם הוגנים, כאלה שלא מעידים של האני עצמי הרוחני שלנו, וכי רק מעשי המצוות הם הם הרצונות האמתיים שלנו.

הרצונות המקובעים הרי הם כנדרים וחרמים ובליל התקדש היום הגדול והקדוש אנו עוזבים את הרצונות הללו ומשליכים אותם יחד עם השעיר המשתלח לארץ ציה ושוממה.

גדול כוחו של היום הגדול והקדוש הזה לתת בנו את היכולת ליצור רצונות חדשים ולהתנתק מהרצונות השלילים, אלו שגרמו לנו להגיע למציאות של עשיית חטאים ועוונות.

על ידי תפילת כל נדרי הקב"ה ברוב חסדיו לא רואה אותנו טמאים ומסואבים בעבירות, אלא מרחם עלינו כבריאה חדשה עם רצונות חדשים וכך לא משייך את העבירות אלינו אלא נותן לנו הזדמנות לשנה טובה וחדשה.

הקב"ה בכל שנה מתמלא ברחמים על בניו אהוביו, ומקבל את התשובה והרצון להיות כבריה חדשה בעלת רצון זך ונקי לקיום מצוות בוראה.

ביום כיפור אנו מתפללים ומבקשים על שנה טובה, אך בנוסף לכך אנו פועלים התחדשות בנפשנו וברצונותיהם שיהיו כולם קדושים לה', כחלק ממצוות התשובה וממהות קדושת היום.

גמר חתימה טובה!



0 תגובות